Luca zou oorspronkelijk in de bioscoop in première gaan, maar die plannen werden uiteindelijk wegens het coronavirus geschrapt. Nu is de film gewoon op Disney+ te zien, waar je dus een avontuur in de Italiaanse Riviera kan zien. We zien een vriendschap ontstaan tussen een zeemonster en een mens genaamd Giulia.
Goed debuut
Nielsen komt elke week met z'n streamingcijfers en laat zien hoe een release het een maand eerder deed. Daarmee kan Nielsen met redelijk precieze cijfers komen. Nu blijkt dat Luca een goed debuut beleefde, zelfs bijna net zo goed als de eerste Pixar-film Soul.
Luca bleek in totaal 1,57 miljard minuten gestreamd te zijn tijdens zijn eerste week. Daarmee deed de film het wat minder goed dan Soul, dat 1,67 miljard minuten bekeken werd in de eerste week. Hoewel medewerkers van Pixar hier allerminst blij mee waren, doet de film het wel prima.
Het betekent ook meteen dat de film 16,6 miljoen keer in z'n geheel gekeken werd. Dat waren er voor Soul slechts honderdduizend meer uiteindelijk. Hieronder zetten we de volledige top tien voor je op een rij. Let op: het gaat om de cijfers van de Verenigde Staten in de week van 14 tot 20 juni.
1. Manifest (Netflix) - 29 afleveringen, 2,493 miljard minuten
2. Luca (Disney+)- film, 1,573 miljard minuten
3. Downton Abbey (Netflix) - 50 afleveringen, 1.259 miljard minuten
4. Loki (Disney+) - 2 afleveringen, 886 miljoen minuten
5. Fatherhood (Netflix) - film, 877 miljoen minuten
6. CoComelon (Netflix) - 12 afleveringen, 776 miljoen minuten
7. Lucifer (Netflix) - 83 afleveringen, 703 miljoen minuten
8. Grey's Anatomy (Netflix) - 375 afleveringen, 671 miljoen minuten
9. Sweet Tooth (Netflix) - 8 afleveringen, 626 miljoen minuten
10. Raya and the Last Dragon (Disney+) film, 576 miljoen minuten