Omdat de coronacrisis nog lang niet voorbij lijkt te zijn, hebben Marvel Studios en Disney ervoor gekozen de film gecombineerd uit te brengen. De hybride release vond zowel op Disney+ plaats als in de bioscoop. En dat blijkt de film geen windeieren gelegd te hebben.
Heel sterk debuut
Zoals we afgelopen zondag al schreven in ons wekelijkse box office bericht, is de release van Black Widow een sterke. De film beleefde het beste debuut sinds Star Wars: The Rise of Skywalker te zien was in de bioscoop.
En dat terwijl het een film is die zowel in de bioscoop als op streamingdienst Disney+ te zien was. Daar leverde deze 60 miljoen dollar op tijdens het openingsweekend. En dat is voor Disney een prima opbrengst, aangezien de studio het volledige bedrag in eigen zak mag steken.
Als het op Amerikaanse bioscopen aankomt, gaat er zo'n 55 procent van de box office naar de studio en de rest naar de bioscoop. Dat betekent dat dit soort releases voor Disney zomaar eens door zouden kunnen gaan, ook na corona.
Tijdens het openingsweekend bracht de film 215 miljoen dollar op. 80 miljoen daarvan werd opgebracht binnen Amerikaanse bioscopen, 60 miljoen wereldwijd bij verkopen via Disney+ en 78 miljoen de wereldwijde box office.