Het wordt een van de eerste Marvel-films in lange tijd die echt een nieuw cast aan personages omvat, naast Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings. Maar echt veel weten we niet over de film of het verhaal. En volgens marketinghoofd Asad Ayaz van Walt Disney Studios is dat een hele bewuste keuze.
Bewuste keuze
"Met Loki kijk je naar de releasedatum van je film of serie en werk je terug op basis van het verhaal dat je tijdens je campagne wil vertellen. We hebben heel goed nagedacht en heel veel creativiteit gestoken in wat we de fans willen laten ervaren. We willen dat zij de film gaan kijken en dat deze niet meteen verklapt is voor de release,' begon Ayaz zijn uitleg.
"Als je kijkt naar de trailer van Eternals, zie je dat die bijna niets weg geeft. Het is een introductie van de personages en de toon. Het is een hele, hele vroege tease. We hebben nog veel meer te doen met die film."
Maar dat gaat heel rustig aan gebeuren. "Eternals is een heel speciale film met volledig nieuwe personages en daarvoor komen nog twee andere Marvel-films uit. Dus dat geeft ons een voordeel, waarbij we die kunnen gebruiken om meer mensen bloot te stellen aan de Eternals, en de boel een beetje te verspreiden."
De release van de film staat gepland voor november.