Na één complete Wonder Woman-loze zondag en ook omdat we Master Of Films niet willen teleurstellen, zijn hier vandaag weer een stel gloednieuwe frisse artikelen over Wonder Woman 1984!
De matig ontvangen sequel begint het jaar namelijk nog steeds bovenaan de Amerikaanse box-office met een extra $5,5 miljoen dollar. Dat is weliswaar een forse daling, maar zorgt voor een totaalopbrengst van $28,5 miljoen dollar in de States en $118 miljoen dollar wereldwijd.
Op plek 2 staat met The Croods 2: A New Age ($2,2 miljoen) eveneens een vervolg, plek 3 is voor de Tom Hanks western News Of The World ($1,7 miljoen) en tot slot zakt Monster Hunter ($1,25 miljoen) af naar plek 4.
Controverse
Ook heeft regisseuse Patty Jenkins gereageerd op de ophef die vorige week ontstond over de terugkeer van Steve Trevor (Chris Pine) nadat Diana Prince (Gal Gadot) dit wenst via de Dreamstone. Terugkeren doet hij niet in zijn eigen gedaante, maar 'belichaamt' een bestaand iemand.
Voor veel kijkers riep dit scenario een hoop ongemakkelijkheden op, zoals de suggestie van het samen slapen waarbij Gadot dus eigenlijk een wildvreemde verkracht die daarvoor geen toestemming heeft gegeven.
Een fan op TWITTER verdedigde het aspect uit de film via het body-swap-genre. Dustin Philipson merkt op dat Jenkins puur met de truc speelt en verwijst naar andere titels zoals Big uit 1988 met een jonge Tom Hanks die iets soortgelijks doet (zijn kind-in-een-volwassen-lijf heeft seks met een volwassen vrouw), maar waar geen ziel toentertijd over struikelde.
De plot legt uit dat als iemand zijn wens terugtrekt, de impact ongedaan wordt gemaakt, dus dan zou alles opgelost moeten zijn wanneer Diana dit doet. Jenkins ging niet verder in op de details van die verklaring, maar retweet het argument door simpelweg "Hahaha. Precies"! te plaatsen:
Hahaha. Exactly @DustyDontShoot!! https://t.co/83cm3Uhb9t
-- Patty Jenkins (@PattyJenks) December 30, 2020