Voor zijn laatste film, The Midnight Sky, sloeg Clooney de handen in elkaar met de streaminggigant Netflix. Ondanks het feit dat de film niet geweldig is onthaald, scoort hij toch erg goed. Zo staat hij maar liefst al 5 dagen bovenaan de lijst met populairste films op Netflix in de Verenigde Staten, iets waar weinig originele films van de streamingdienst in slagen. Toch blijft volgens Clooney de bioscoopervaring ongeëvenaard.
Moederbedrijf
Volgens Clooney komt deze strategie dan ook niet van Warner Bros. zelf, maar van het moederbedrijf, de telecomreus AT&T: ''AT&T is geen filmstudio" begint Clooney. ''Ik heb maar liefst 20 jaar voor Warner Bros. gewerkt en in die tijd werd ik en alle andere sterren altijd fantastisch behandeld''.
"Ik denk dat AT&T HBO Max een boost probeert te geven en dat de 2021-releasestrategie dan ook niet permanent wordt. Anders zijn films als Dune, die gemaakt worden om 1 miljard dollar op te brengen, niet rendabel''.
Bioscoop boven alles
''Ik heb altijd al gedacht dat de periode tussen bioscoop-en streamingreleases korter ging worden, maar dit gaat me te ver. Ik denk dat mensen staan te trappelen om weer het huis te kunnen verlaten en weer naar de bioscoop kunnen gaan!''
''Een bioscoopbezoek voorstellen blijft ook een geweldige manier om iemand mee uit te vragen. Bovendien zijn komedies en horrorfilms heerlijk om in de cinema te bekijken. Ik denk dus niet dat de bioscoopervaring volledig zal verdwijnen''.