Disney presenteerde gisteren zijn financiële resultaten over het derde kwartaal. Hoewel deze cijfers weinig positief waren, had topman Bob Chapek wel goed nieuws te melden over Disney+. De dienst heeft namelijk acht maanden na lancering al zo'n 60,5 miljoen abonnees weten aan te trekken.
En dat is véél meer dan Disney op gehoopt had. Het bedrijf had namelijk oorspronkelijk ingezet op 60 tot 90 miljoen abonnees in 2024, maar dat doel is nu dus al behaald. Ongetwijfeld heeft de coronacrisis en het feit dat veel mensen daardoor vermaak binnenshuis zoeken het abonnee-aantal een flinke boost gegeven.
Disney zag het aantal abonnees sinds begin mei met zo'n 6 miljoen groeien. Nu is het vooral zaak voor Disney om die groei door te zetten richting de 90 miljoen abonnees in 2024. Met het rechtstreeks uitbrengen van Mulan als premium-titel op Disney+ hoopt het bedrijf vast ook een hoop nieuwe klanten te lokken.
Ook de andere streamingdiensten die Disney in zijn portefeuille heeft scoren goed. Zo hebben Hulu en ESPN+ (beide niet beschikbaar in Nederland) respectievelijk 35,5 miljoen en 8,5 miljoen abonnees.
Disney is ook van plan om volgend jaar een gloednieuwe streamingdienst te lanceren, maar daarover later meer.
Vast staat dat streaming richting toekomst een veel grotere rol binnen Disney gaat krijgen.