De film van Maas bracht in drie dagen tijd in China al zo'n 4,4 miljoen euro op. Maar liefst 1,1 miljoen mensen trokken in China naar de bioscoop om de film van Maas te zien. In het land draait Prooi in maar liefst 4.000 bioscopen. Niet slecht, vooral niet als je je bedenkt dat de film het in China bijna even goed doet als Marvel-film Captain Marvel.
Bijzondere prestatie
Het succes van Prooi is bijzonder indrukwekkend. Normaliter komen alleen Chinese en Amerikaanse films uit in de bioscoop in China. Maar vorige week werd ineens besloten dat Prooi ook naar de Chinese bioscopen zou komen, alwaar deze meteen een succes bleek. Producent Dave Schram ziet het als een indrukwekkende prestatie, want ineens blijkt de Nederlandse film te kunnen concurreren met de Amerikaanse cinema.
Dat sentiment wordt gedeeld door Maas, die laat weten dat "we af moeten van het idee dat we als klein land niet kunnen concurreren met de Amerikaanse film." De film draait om een agressieve leeuw die in Amsterdam de straten onveilig maakt.