George Clooney wordt steenrijke miljardair dankzij te­quila

George Clooney wordt steenrijke miljardair dankzij te­quila

Dat is weer eens wat anders dan 'n espresso...

Tijdens een heerlijke zonvakantie naar Mexico in 2013 bedacht acteur George Clooney (Project T, Gravity) samen met een vriend een eigen tequiladrank, genaamd Casamigos. Een onderneming werd geboren en dat heeft de 56-jarige acteur, die onlangs nog vader werd van een tweeling, bepaald geen windeieren gelegd. In minder dan vier jaar tijd is zijn onderneming namelijk uitgegroeid tot een miljardenbedrijf.

Dit jaar is Casamigos hard op weg op een omzet van maar liefst 170.000 dozen a 12 flessen tequila te kunnen noteren. Tequila is een alcoholische drank op basis van het sap van de agave. De sterkedrank van Clooney is vooral erg geliefd binnen de Amerikaanse upper class. Het is dan ook niet gek dat investeerders interesse hadden in een overname.

Het beursgenoteerde Diageo, een van de grootste alcoholproducenten van de wereld met bekende merken als Johnny Walker, Gordon's en Smirnoff, neemt de drankonderneming over tegen een bod van zo'n 1 miljard dollar. Samen met zijn twee zakenpartners mag Clooney dus een riante cheque van zo'n één miljard dollar tegemoet zien dankzij deze zakendeal.

Clooney startte zijn onderneming op een spontaan moment tijdens een vakantie in Mexico in 2013. Samen met een vriend was hij daar op zoek naar de perfecte tequila, maar na vele lokale cafeetjes en restaurantjes op hun vakantieadres te hebben bezocht, hadden ze die nog steeds niet gevonden. Daarop kwam Clooney met het idee om zelf aan de slag te gaan, hetgeen uiteindelijk dus resulteerde in zijn tequilamerk Casamigos.

Clooney is overigens niet de enigste celebrity die een eigen drankmerk heeft begonnen. Beroemdheden als David Beckham, Justin Timberlake, Brad Pitt en Jay-Z hun eigen alcoholhoudende drankjes op de markt gebracht, maar deze zij bijlange na lang niet zo succesvol als de tequila van Clooney en co. Overigens kunnen Clooney en zijn partners hun tequila-kindje niet helemaal loslaten, want ze blijven nog steeds betrokken bij hun merk.

Op dit enorme succes hebben ze vast even flink geproost... geheel in stijl met een shotje Casamigos natuurlijk!



NieuwsFilm

meest populair