'Warcraft' monsterhit in China

'Warcraft' monsterhit in China

Maar ook in de rest van de wereld doet de film het goed.

In de Verenigde Staten wordt Warcraft: The Beginning allerminst het succes waar men op hoopte. De film lijkt daar in zijn openingsweekend met moeite tussen de 20 en 24 miljoen dollar binnen te slepen. Hoe anders is het in China: Daar is de film na twee dagen in de bioscoop al een monsterhit.

Warcraft opende afgelopen woensdag met een totale recette van 44,5 miljoen dollar. Daarmee deed deze het beter dan films als The Mermaid en Star Wars: The Force Awakens. Sterker nog, op woensdag werd 81 procent van alle bioscoopkaartjes voor Warcraft verkocht in China. Ook de tweede dag was solide: toen werd nog eens 46,5 miljoen dollar opgehaald, waarmee de film in China al de grens van 90 miljoen dollar gepasseerd is. Volgens Legendary Pictures is dit een record voor China.

De voorspelling was dat de film in China in zijn openingsweek in totaal 150 miljoen dollar zou verdienen, maar met dit tempo zou de opbrengst wel eens veel hoger kunnen eindigen. Het grote succes komt voort uit de grote populariteit van de games in China: ongeveer de helft van alle spelers wereldwijd komt naar het schijnt uit dat land.

Overigens doet Warcraft: The Beginning het ook in andere landen goed. In Rusland staat de film al op 17,3 miljoen dollar en in Duitsland op 10 miljoen. Het Verenigd Koninkrijk was goed voor 5,5 miljoen dollar. De film opende in Nederland verder met meer dan zes ton, ook niet verkeerd.

De plannen voor een vervolg op de film van regisseur Duncan Jones lijken daarmee waarschijnlijk uit te gaan komen. Ondanks negatieve reacties van veel critici, lijkt het publiek de film wel interessant te vinden. Internationaal haalde de film de afgelopen anderhalve week al 168,6 miljoen dollar op, terwijl deze 160 miljoen dollar kostte. Het kan dus bijna niet anders of de film wordt uiteindelijk winstgevend.

Heb jij Warcraft: The Beginning al gezien? Zo ja, dan zijn we benieuwd naar jouw mening!



NieuwsFilm

meest populair