Volgens de officiële website starwars.com is de derde en laatste trailer van Star Wars: The Force Awakens maar liefst 128 miljoen keer bekeken in de eerste 24 uur na verschijning tijdens ESPNs 'Monday Night Football' en op de verschillende online-versies op bijvoorbeeld Youtube en Facebook.
De website meldt dat de trailer op de eerste dag maar liefst 112 miljoen keer online is bekeken. Tijdens de tv-uitzending keken nog eens 16 miljoen mensen naar de dikke 2 minuten uit de film van J.J. Abrams. De trailer nog niet gezien (onwaarschijnlijk), of gewoon nog een keer kijken (logisch)? Druk dan op onderstaande play-knop:
Starwars.com meldt ook dat in de eerste 24 uur wereldwijd zo'n 200.000 bioscoopkaarten zijn verkocht. De komende 50 dagen zal dat aantal nog fors gaan toenemen. Naar verwachting gaat de film de nodige financiële records breken.
Overigens is na de vele spoof-posters ook de spoof-trailer "Star Wars: The Binks Awakens - Trailer # 2" verschenen, met een hoofdrol voor Jar Jar Binks, bekend uit de prequel-trilogie: