Al in 1995 begon Pixar met werk aan Toy Story 2. Wat je misschien nog niet wist, is dat de film bijna verloren was gegaan. De master copies van van personages, sets en animaties werden bijna van de computers gewist. Uit onderstaande video blijkt dat er een commando bestaat bij Linux en Unix computersystemen dat het mogelijk maakt alle gegevens te wissen.
Iemand bij Pixar voerde per ongeluk dat commando in, waarop de belangrijke kopieën begonnen te verdwijnen. Binnen twintig seconden was het resultaat van een jaar werk van een ploeg van twintig tot dertig mensen verloren gegaan. Oren Jacob, die later CTO van Pixar werd, vertelde dat hij vervolgens direct belde naar de technische afdeling die de machines beheerde. Zij haalden de stekker uit het stopcontact.
Vervolgens kon er gekeken worden naar wat verloren was gegaan: heel veel. De technische regisseur van de film, Galyn Susman, vertelde vervolgens dat ze dacht dat er niet zoveel aan de hand was: er bestonden immers back-ups. Maar niet heus, blijkt, want de back-ups werkten al een maand niet. Wat verloren was gegaan, leek definitief verloren.
Gelukkig werkte Susman veel vanuit thuis en had ze een computer staan met daarop een eigen back-up. En dus kon de film gered worden.