Volgens Bay moet de reclame voor een 'event movie' als deze onontkoombaar zijn. Maar tot dusver valt het behoorlijk tegen. De aandacht die de film krijgt in tijdschriften is een 'abjecte mislukking', het aandeel van de film in de MTV Movie Awards 'so lame', om maar niet over de 'verschrikkelijk amateuristische, ingesnoeide trailer' te spreken.
Om zijn argumenten kracht bij te zetten, verwijst hij naar Jerry Bruckheimer, die hem altijd vertelde dat "'een studio die [van de opening van de film] geen gebeurtenis maakt [...] en denkt dat het publiek gewoon komt opdagen, in de kont zal worden gebeten.' Mijn goede vriend Steven [Spielberg] uitgezonderd heeft niemand meer succesvolle films gemaakt dan Jerry."
Gelukkig kan er in een maand veel veranderen. Op 6 juni verstuurt hij een e-mail, waarin hij Paramount juist bedankt voor de goede inzet. Is Bay later tot inkeer gekomen, of heeft Paramount geluisterd en sindsdien alle zeilen bijgezet?
Transformers 2 is vanaf deze week in de bioscopen te zien.