Dat er opvallende en kostbare marketingacties worden bedacht rond de releases van films en TV series is zo ondertussen bekend. DreamWorks Animation maakt het nu wel erg gek. Tijdens de pauze van de Amerikaanse Superbowl op 1 februari wordt er een 3D trailer uitgezonden van de animatiefilm Monsters vs. Aliens. Om de kijkers een minuutje in 3D sferen te brengen, worden er 150 miljoen 3D brillen verspreid via 28.000 verkooppunten van oa. Pepsi. Kosten? Enkele tientallen miljoenen dollars...
De achterliggende reden is dat Dreamworks directeur Jeffrey Katzenberg ervan overtuigd is dat we over 5 tot 7 jaar alleen nog maar naar 3D films kijken. Dreamworks brengt haar films vanaf 2009 alleen nog in 3D uit in de bioscoop.
Monsters vs. Aliens draait vanaf 2 april in Nederland. Bekijk hier een reclame over de MvA 3D trailer tijdens de Superbowl:
Overigens gaan er ook de geruchten dat tijdens de Superbowl de eerste trailer te zien is van GI Joe Rise of Cobra.