Niet iedereen is een fan van deze neptrailers, die gebruikmaken van aantrekkelijke titels en miniaturen om kijkers te lokken. Vaak misleiden of teleurstellen deze beelden, dat kan leiden tot de negatieve perceptie van de betrokken studio's. Toch verdienen zij er ook aan.
Lucratief
Hoewel YouTube wel richtlijnen heeft tegen misleidende inhoud, is het een behoorlijke uitdaging gezien de grote hoeveelheid geüploade video's. De makers van deze neptrailers blijven er inkomsten aan genereren.
In plaats van dat studio's juridische stappen overwegen, pakken ze dit nu anders aan: ze vragen voor een deel van de opbrengsten. Het SAG-AFTRA, de Amerikaanse vakbond die acteurs, stemacteurs, journalisten, presentatoren en andere mediaprofessionals vertegenwoordigt, vindt dit maar niks.
Reactie
Zo zei een woordvoerder van de vakbond: "Dit schaadt de hele filmindustrie. De kortetermijnwinsten van deze neppe AI trailers worden nu gestimuleerd ten koste van de menselijke creatieve inspanningen".
De studio's die hiervan profiteren hebben nog niet niet gereageerd op de 'klacht' van het SAG-AFTRA, maar zolang filmstudio's als Disney, Sony en Paramount eraan verdienen en het zo goed vinden, zullen deze neptrailers waarschijnlijk niet snel stoppen...