De omzet van LEGO groeide met 13 procent tot 74,3 miljard DKK (9,95 miljard euro), mede door een sterke vraag in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en het Midden-Oosten. Waar de totale speelgoedmarkt een lichte krimp doormaakte, zag LEGO de consumentenverkoop met 12 procent stijgen. De operationele winst steeg met 10 procent naar 18,7 miljard DKK (2,51 miljard euro), terwijl de nettowinst met 5 procent toenam tot 13,8 miljard DKK (1,85 miljard euro).
Breed productaanbod
In 2024 bracht LEGO zijn grootste collectie tot nu toe uit met 840 nieuwe producten. Populaire thema's als LEGO City, Technic en Icons droegen sterk bij aan de verkoopcijfers, en LEGO-sets gebaseerd op bekende filmfranchises zoals Star Wars en Harry Potter speelden eveneens een grote rol in het succes. Deze collecties blijven jaar na jaar geliefd onder fans en verzamelaars en vormen een essentieel onderdeel van LEGO's strategie.
Daarnaast won de LEGO Botanical Collection verder aan populariteit, vooral als cadeauartikel. Een opvallende nieuwkomer was LEGO Fortnite, waarbij fysieke bouwsets werden gecombineerd met digitale ervaringen zoals LEGO Islands en Brick Life. Sinds de lancering in 2023 hebben meer dan 87 miljoen spelers LEGO Fortnite gespeeld.
Investeringen
Om aan de groeiende vraag te voldoen, breidde LEGO zijn retailnetwerk en productiecapaciteit uit. In 2024 werden nieuwe winkels geopend en speciale in-store evenementen georganiseerd. Ook werd de productiecapaciteit in Mexico, Hongarije en China vergroot, terwijl de fabriek in Vietnam succesvol tests doorliep en begin 2025 operationeel wordt.
De bouw van een nieuwe fabriek in Virginia, VS, verloopt volgens planning en moet in 2027 gereed zijn. Daarnaast investeerde LEGO in digitale transformatie, onder meer in machine learning en verbeterde internetconnectiviteit in winkels.
Duurzaamheid
LEGO zette in 2024 grote stappen op het gebied van duurzaamheid. De helft van alle ingekochte materialen voor LEGO-stenen werd geproduceerd met duurzame bronnen, een forse stijging ten opzichte van 18 procent in 2023.
Daarnaast werden productiefaciliteiten verder verduurzaamd, onder andere door de installatie van geothermische energie in Hongarije en de uitbreiding van zonne-energie in China, Tsjechië en Denemarken met 43 procent. LEGO bereikte daarnaast via donaties en leerprogramma's wereldwijd meer dan 12 miljoen kinderen.