Ziggo haalde vorig jaar nog de uitzendrechten binnen voor de Champions League, in de hoop bestaande klanten te behouden en nieuwe aan te trekken. Hoewel Feyenoord en PSV het ver weten te schoppen, verloor Ziggo de afgelopen 3 maanden bijna 37.000 klanten.
Meer
Daar blijft het echter niet bij. Ziggo (waar films op zijn te vinden als Pride & Prejudice en War Pony) verliest al enige tijd behoorlijk wat klanten. In 2024 besloten meer dan 137.000 klanten hun abonnement op te zeggen. Dit is meer dan in 2023, toen 123.000 abonnees vertrokken.
Het bedrijf hoopte nu klanten aan zich te kunnen binden, maar het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van een afname van het klantverlies verloor Ziggo in het laatste kwartaal van vorig jaar nog meer klanten dan een kwartaal eerder.
De reden
Dit lijkt voornamelijk te maken te hebben met de jaarlijkse prijsverhogingen, wat ervoor zorgt dat steeds meer Ziggo-klanten overstappen naar concurrenten. Natuurlijk heeft dit ook een impact op de omzet: deze daalde alleen al in de afgelopen 3 maanden 3,4 procent.
Aangezien de cijfers blijven dalen, maar Ziggo wel meer geld spendeert aan dure televisierechten, zal er toch snel iets moeten veranderen voordat het bedrijf drastische stappen zal moeten ondernemen.