Het boek heet The Force of Creativity en is geschreven door Blocks-redacteur en AFOL Graham Hancock. Het boek bevat uitgebreide interviews met makers van de LEGO en Lucasfilm en staat boordevol nooit eerder verschenen concept-art, ontwerpen van personages en verzamelitems.
The Force of Creativity
Het exclusieve boek wordt ook wel een koffietafelboek genoemd en heeft 312 pagina's met een harde kaft. De uitgave is gemaakt als een ode aan de 25 jaar dat LEGO als sets maakt die zijn gebaseerd op de scifi-franchise in 1977 gelanceerd door [url=https://www.filmtotaal.nl/persoon/12176]George Lucas.
Het boek vertelt het verhaal van het steeds evoluerende LEGO Star Wars merk, van het ontstaan van de populaire bouwsets tot ervaringen uit de echte wereld, videogames, animatieseries en de fancommunity. The Force of Creativity is zo'n 26 cm lang en 31 cm breed.
Stevige prijs
Het boek heeft een adviesprijs van een kleine 150 euro en als je deze besteld via de website van LEGO bestelt, dan krijg je er een "Exclusieve tijdcapsule" bij met nog meer details over de rijke historie van Star Wars-LEGO. Het boek is verkrijgbaar sinds de zomer van 2024 en is uiteraard een bijzonder mooi geschenk voor tijdens de naderende feestdagen.
Disclaimer: Dit artikel is niet gesponsord door LEGO of een andere leverancier en is geschreven omdat het onderwerp aansluit bij series en/of films.