Videoland volgt Netflix en Disney+ en maakt jacht op de portemonnee van meekijkers

Videoland volgt Netflix en Disney+ en maakt jacht op de portemonnee van meekijkers

Niet alleen de grote streamingdiensten worden strenger, want Videoland heeft soortgelijke plannen.

Er zijn vandaag de dag alsmaar meer streamingdiensten. Streaminggiganten als Netflix en Disney+ willen echter niet dat abonnees hun accounts delen met andere mensen. Zij ondernamen al eerder stappen om dit tegen te gaan. Videoland gaat nu dit voorbeeld volgen.

Videoland, waar films op te zien zijn als The Gentlemen en All The Money in the World, is namelijk van plan om het delen van accounts op het streamingplatform te beperken. Ellen van den Berghe, de Chief Marketing Officer bij RTL, laat zich hier nu over uit: "Wij vernemen dat 30% van onze abonnees zijn account met anderen deelt".

Inspiratie
Van den Berghe vervolgt: "Dat is natuurlijk een behoorlijk aantal. Het gaat de marktstandaard worden dat dit een halt wordt toegeroepen. Wij kijken op dit moment dan ook naar Netflix en Disney+ om erachter te komen hoe zij het aanpakken".

"Wij bevinden ons nog in een onderzoeksfase. Het is namelijk een technisch ingewikkeld proces om het delen van accounts te voorkomen. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat abonnees die op verschillende locaties kijken wanneer ze op vakantie zijn niet geraakt worden door de maatregelen".

Afwachten
Van den Berghe eindigt door te zeggen dat maatregelen genomen zullen gaan worden, maar dat dit nog wel even zal duren. De kans is ook groot dat op dat moment de kosten zullen stijgen: "Er moet natuurlijk betaald worden voor de content die wij creëren en dan zeker duurdere producties, zoals Máxima."



"Men moet ook realistisch zijn over wat je krijgt voor dit bedrag. Als je tegenwoordig een avond naar de bioscoop gaat, ben je al 12 tot 16 euro per persoon kwijt. Het is enorm kostbaar om in content te investeren." Gelukkig is er ook een goedkoper Videoland-abonnement met tussentijdse reclame.

NieuwsFilm

meest populair