Namelijk de steeds nauwer wordende releaseperiode tussen het witte doek en video-on-demand. Talloze geruchten melden dat de film met Ryan Gosling en Emily Blunt aanstaande dinsdag debuteert op VOD.
Tussentijd korter en korter
Dit is amper 3 weken nadat hij in de theaters verscheen wat natuurlijk geen goed teken is. In aanloop naar het openingsweekend was het al duidelijk dat The Fall Guy het moeilijk zou krijgen om winstgevend te worden.
Hij startte nog wel op nummer #1, maar de recette van $27 miljoen dollar was nog geen tiende van het productiebudget. De teller staat momenteel op $110 miljoen dollar wereldwijd, maar een (onterechte) flop dreigt.
Gebrek aan vertrouwen
En dat is gewoon niet genoeg voor Universal die hun verlies wil beperken en volgende week een tweede leven hoopt te vinden op webservices. LET OP! Dit is niet officieel bevestigd, maar de studio hanteert een beleid om films, die openen onder de $50 miljoen dollar, binnen 17 dagen online te plaatsen.
De tijd dat films konden "ademen" en zich ontwikkelen om een publiek te vinden, lijkt hiermee definitief voorbij. Studio's vallen steeds vaker terug op deze escape: Als het niet snel genoeg presteert, door naar fase 2.