Na 'Barbie', wil Mattel nog een invloedrijke pop naar het grote scherm brengen

Na 'Barbie', wil Mattel nog een invloedrijke pop naar het grote scherm brengen

De pop was (en is) een belangrijk deel uit de jeugd van Amerikaanse millennials.

Na het enorme succes van Barbie ziet de fabrikant van de poppen het wel zitten om nog een film te maken. Alleen wordt de eerstvolgende film niet Barbie 2, voor nu is het de beurt aan de 'American Girl doll'.

De 'American Girl doll'
De 'American Girl'-poppen hadden allemaal een andere meisjesnaam en waren een vast onderdeel van millennial-huishoudens.

De poppen vertegenwoordigen verschillende tijdperken uit de Amerikaanse geschiedenis, zoals bijvoorbeeld de Edwardiaanse tijd.

Meer betekenis
Voor ons Nederlanders is de pop minder bekend dan Barbies, maar voor de voormalig Amerikaanse-jeugd betekende de pop wel meer.

Scenarioschrijver Lindsey Anderson Beer."Toen ik opgroeide, waren mijn zus en ik American Girl-meisjes. Ik had Kirsten en zij Molly. Het waren voor ons geen poppen om mee te spelen, maar echte mensen.



"Het zijn historisch accurate poppen met accessoires en uitgebreide achtergrondverhalen. Perfect dus voor op het scherm," aldus Lindsey Anderson Beer.

Nog onbekend
De film wordt geproduceerd door Mattel Films, Paramount Pictures en Temple Hill Entertainment, bekend van The Fault in Our Stars, de The Maze Runner-franchise en de Twilight-franchise.

Het is nog onbekend wie de film gaat regisseren, wie een rol gaat spelen en wanneer de film in productie gaat.

NieuwsFilm

meest populair