Het is de eerste keer dat er een anime-project rondom de creatie van J.R.R. Tolkien wordt gemaakt, en het belooft een heel bijzondere te worden.
Een uitdagend proces
Via fansite The One Ring is er nu een update van regisseur Kenji Kamiyama naar buiten gekomen. Gedurende een panel van het Annecy Festival sprak hij zich uitgebreid uit over zijn rol als regisseur van The War of the Rohirrim.
Kamiyama noemde de film bijna 'onmogelijk' om te maken door het feit dat ze de enorme wereld van Middle-Earth in animatievorm moesten gieten. Het aantal paarden dat moest worden getekend voor de grootse oorlogsscènes in de film, was behoorlijk intens voor het animatieteam.
Tekenaars onder druk
De tekenaars moesten daarom elk denkbaar trucje inzetten om de klus geklaard te krijgen. Zo hebben ze echte paarden eindeloos bestudeerd en hebben ze zelfs leren paardrijden om de beweging zo authentiek mogelijk te kunnen overbrengen in animatievorm.
"The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim"
— Fellowship of Fans (@FellowshipFans) June 18, 2023
From New Line Cinema and Warner Bros, Animation. Director Kenji Kamiyama commented at a behind-the-scenes presentation on Tuesday in Annecy that the fact that the action in the animated feature takes place 200 years before Peter... pic.twitter.com/WWcotI5P6G
In samenwerking met special effects-bedrijf WETA maakten Kamiyama en zijn team CG-modellen voor The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim in de geavanceerde Unreal Engine.
Mix van technieken
Met deze techniek konden ze een ruwe versie van de film maken, die acteurs hielp om te filmen met motion-capture. Deze motion-capture beelden werden vervolgens gebruikt om het animatieproces te stroomlijnen.
Kamiyama, die eerder meerder Ghost in the Shell-projecten maakte, noemde The War of the Rohirrim de grootste film waar hij ooit aan heeft gewerkt.
The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim wordt ergens in 2024 verwacht.