Sam Neill haatte 'Jurassic Park' door "slechte benadering Universal Pictures"

Sam Neill haatte 'Jurassic Park' door "slechte benadering Universal Pictures"

Sam Neill voelde zich als acteur verwaarloosd door marketingcampagne van de dinohit.

Jurassic Park-ster Sam Neill was niet blij met de marketing van de monsterhit uit 1993. Hij vindt dat Universal Pictures alleen maar oog had voor de dinosauriërs en geen aandacht had voor de acteurs.

In zijn nieuwe autobiografie Did I Ever Tell You This beschrijft Neill hoe de studio de acteurs verwaarloosde in de marketingcampagne voor Jurassic Park. Zo laat de bekende poster van de film alleen maar een skelet van een T-Rex en de titel zien.

Een hit zonder filmsterren
"De min of meer officiële strategie van Universal Pictures was om te bewijzen dat zij, samen met Steven Spielberg, een hit konden maken zonder filmsterren." Beschrijft de acteur in zijn boek. "Het was zeer frustrerend voor ons, de acteurs, dat we er constant aan herinnerd werden dat wij niet de echte sterren van de films waren. Er was geen aandacht voor het geweldige werk en carrières van Laura Dern, Jeff Goldblum en Dicky." Door het boek van Neill weten we nu ook dat Dicky het koosnaampje was van legendarisch acteur Richard Attenborough.

Succesvolste film ooit
Jurassic Park was destijds een grote gok voor Universal, de studio investeerde $63 miljoen dollar. Maar met $914 miljoen aan inkomsten stond de blockbuster jarenlang bovenaan de lijst van meest succesvolle films ooit.

In zijn nieuwe boek vertelt Neill veel verhalen over de Jurassic Park-films. Maar hij onthult ook veel over zijn gevecht met stadium 3 bloedkanker.



NieuwsFilm

meest populair