Het spel speelt zich af op Tsushima Island tijdens de 13e eeuw, waar de laatste overlevende samoerai, Jin Sakai, guerrillaoorlog leert om zijn thuisland te redden van het binnenvallende Mongoolse rijk. Ondanks dit heeft het spel immense populariteit en kritische lof vergaard dankzij zijn adembenemende open wereld, die een van de meest visueel verbluffende ontwerpen heeft in een big-budget spel.
Visueel overdonderend
Regisseur Chad Stahelski, die momenteel John Wick: Chapter 4 promoot, heeft zijn interesse uitgesproken in het verfilmen van Ghost of Tsushima tot een film. Tijdens een interview met Discussing Film gaf hij aan dat de film met name visueel uniek moet worden:
"Ik ben dol op Ghost of Tsushima, het is een van mijn favoriete eigendommen... [het] is een heel interessant verhaal als je echt in de verhaallijn van Jin Sakai duikt en begrijpt waar de film echt over gaat. En je verbindt hem met deze geweldige visuals. Je kunt al zien vanuit de John Wick-films dat ik van kleur en compositie hou.
Om echt te proberen niet alleen aan te sluiten, maar te overtreffen wat het spel met zijn visuals heeft gedaan, is voor mij volledig fascinerend. Dat is dus iets waar we momenteel onderzoek naar doen en aan werken. Zoals: hoe kun je het kleurenpalet verbeteren? Hoe kun je die wereld op een zeer realistische en grondige manier tot leven brengen?"
Een gewaagde film
De verfilming van Ghost of Tsushima wordt naar verwachting een Japanstalige film met een geheel Japanse cast en een Hollywood-budget. Het script wordt geschreven door de bekroonde schrijver en regisseur Takashi Doscher, en de film wordt geproduceerd door PlayStation Productions en 87Eleven Entertainment van Stahelski.
Chad Stahelski aims to exceed the visuals of 'GHOST OF TSUSHIMA' with his adaption -- "How can you bring that world to life in a very realistic and grounded way?"
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) March 24, 2023
Find out more about his adaption: https://t.co/rm3tkQW1RO pic.twitter.com/SSy3Wxr8D4