Heeft deze film niet zelf een tweeling?
Kan me nog iets herrineren van de zusjes Ashley en Mary-kate Olsen die in "It Takes Two" spelen.
of ben ik nou compleet in een andere dimensie terecht gekomen?
Ik heb zo gelachen bij deze film.
IP adressen boven de 255.*.*.*
computertermen die nergens op slaan
overduidelijk grafische simulaties.
Maar voor een niet-computernerd zal de film ook niet zo aanspreken.
De film heeft "scorsese written all over it".
de intro is chronologisch halverwege,
lange volgstukken met de camera.
Manier van filmen is ook erg scorsese,
Ik vind inspiratie niet erg bijv van kurosawa of hitchcock,
Maar om spielberg hiermee om hoog te prijzen gaat wat ver.
Ongeloofwaardig, supervoorspelbaar...
Deze film zou een ode moeten zijn aan Anthony Quinn.
Hij speelde hierin mee dat hij stervende was aan keelkanker.
Films als Guns of Navarone waarin hij moet geloofwaardige spelers acteerde zoals Greg Peck en Dave Niven waren veel meer in zijn straatje.
De film zou misschien wel eens in het rijtje van:
- Hot Shots
- Kung Pow
- Scary Movie
kunnen passen, die humor heeft het ongeveer wel.
Dus alle mensen in die scary movie ook leuk vonden zijn dan ook tuig van de onderste richel ???
Gezien op canal+ tijdje terug,
echt een heerlijke mysterieuze SF-thriller...
Ik zag het einde niet aankomen, maar dat komt misschien omdat ik wat in de verkeerde vergezochte hoeken zat na te denken...
Gary Sinise vind ik een goed acteur, maar die Vincent D'Onofrio zie ik nog steeds alleen maar als die fat guy uit Full Metal Jacket.
Wat ik altijd heerlijk vind in deze film zijn de lange goed uitgewerkte dialogen.
Dat trage praten met de sfeer die eromheen hangt is echt heerlijk.
Kubricks laatste afgemaakte film, jammer dat AI overgenomen werd door Spielberg.
Maar deze kubrick komt uiteraard niet bij mijn Nr.1 kubrick in de buurt; A Clockwork Orange...
Deze film is werkelijkwaar zo onwijs grappig,
ik heb deze film tijdje geleden gezien op Canal+..
er zitten van die stereotypen in over hoe "white folks" graag mayonaise eten.
Het is totaal geen anti-"white boy" film, echt iedereen vind em vast grappig...
O MIJN GOD.
de film is in 4:3 Ratio, ik heb de film best vaak gezien, en je mist zoveel mooie stukken van scene's, details en mooie achtergronden, zelfs hele personages vallen buiten beeld.
Doodzonde om die film zo uit te zenden.
verder is het voor mij de beste van de drie trouwens.
De film begint inderdaad wat traagjes, maar ik houd wel van vertraagde spanning, bouwd veel sfeer op vind ik zelf.
Die scène's op die Pier en in de badkamer zijn zeker de moeite waard om voor te wachten.
Afgezien van het feit dat ze geen Russische praten vind ik de film erg goed met goede geluidseffecten.
Jammer dat er zo weinig films zijn over het Oostfront in WO2.
Was er in deze film ook niet een scene waarin je zo'n Stalinorgel in werking ziet? >:)
[4]
Leuk dat Frank Oz (miss Piggy, Yoda) zulke films maakt.
Ik las net (op imdb) dat Brando nooit samen met Oz op de set wilde zijn, best lastig om dan zo te regiseren.
Maar toch ga ik uit respect :W voor Marlon Brando zeker kijken.
als reactie op de film Pretty Woman
als reactie op de film The Parent Trap
als reactie op de film The Net
als reactie op de film Catch Me If You Can
als reactie op de film Avenging Angelo
als reactie op de film Osmosis Jones
als reactie op de film Lock, Stock and Two Smoking Barrels
als reactie op de film Dog Day Afternoon
als reactie op de film Undercover Brother
als reactie op de film Impostor
als reactie op de film Eyes Wide Shut
als reactie op de film Undercover Brother
als reactie op de film The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
als reactie op de film What Lies Beneath
als reactie op de film Enemy at the Gates
als reactie op de film The Score