[quote=Tarkus]Het is bijna een jaar geleden dat ik deze film voor de eerste maal zag.
Nu heb ik hem dus opnieuw bekeken, en ditmaal op blu-ray.
Ik blijf bij mijn eerdere commentaar, maar gezien de prachtige beelden, die nu nog meer tot uiting komen in High Definition verhoog ik mijn score tot het maximum.[/quote]
Ik heb ook nog even gecheckt. Maar helaas is een lagere waardering dan een 1 niet mogelijk. Anders had ondergetekende zeer graag een negatief cijfer willen geven.
Heerlijke en typische jaren-80-film.
Goed tegen slecht is allemaal lekker makkelijk te onderscheiden. Verhaallijn is flinterdun, zoals dat hoort bij de jaren '80; zelfs de kleinste onbenul kan grootse daden verrichten. Vooral de scène met de de genadeklap, de befaamde kraanvogeltrap, is weergaloos.
Wax in, wax out, Daniel-san!
Wat wilde ik als klein ventje toch graag op karate na het zien van deze film.
Tijdloos.
NIET kijken deze film. Tenzij je van een koude kermis thuis wil komen en van slechte films houdt. Dan moet je wel gaan kijken.
Voor het overige: een hele dikke 1 voor dit gedrocht.
Mocht je iets willen kijken in de sfeer die deze film probeert op te roepen: Deliverance (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=1755).
Nee, drie keer niets.
Misschien wel vier keer niets.
Eckhart die een metamorfose ondergaat van saaie-bankier-met-overspelige-vrouw tot vrijgevochten en herboren oudere.
Trucje kan werken (American Beauty), maar vaak eindigt het in voorspelbaar saai gedoe als bovenstaande film. Dan heb je ook nog eens de talentloze Eckhart die de hoofdrol op zich neemt.
Dan zijn de rapen helemaal gaar.
2* voor de moeite.
Zonde van mijn tijd.
[quote=roobin_22]Jemig waarom vind iedereen deze film zo top? Ik vond hem echt saai, het camerawerk leidde af, onduidelijke personages, raar verhaal, geen spanning, geen plotselinge wendingen, eigenlijk helemaal niks wat voor mij een film mooi maakt. Kan iemand het me uitleggen?[/quote]
Vond er ook geen reet aan. Maar het is een DOGMA-film. Dat is Deens voor knuddewerk.
Het houdt in dat je geen enkel ander ding mag gebruiken dan je eigen videocamera.
En dat resulteert vervolgens in langdradige onzin als Festen. Om de één of andere onnavolgbare reden is dat dan vervolgens hip.
Je kunt ook je eigen familie filmen met je iPhone. Heb je hetzelfde effect: geen reet aan.
Heerlijke film. Goed verhaal, fantastische humor en fenomenale cast.
Zie je niet vaak meer heden ten dage, sinds Hollywood verneukt is door Cameron met zijn blauwe smurfen.
Is deze film al te huur?
Volgens mij nog niet.
Maar ben wel benieuwd. Kan me namelijk niet voorstellen dat deze film zó goed is, dat Bullock er een oscar voor heeft gekregen. Maar ja, aan de andere kant, de Oscars zeggen dan ook helemaal niets.
Ik heb de film nog niet gezien, maar heb zo'n vermoeden dat dit weer zo'n zielig, zoet dramaatje van Amerikaanse bodem is, waar er al zo veel van zijn.
Blanke vrouw helpt zwarte jongen. Nou nou, geweldig.
Inmiddels woedt de al decennialange bendeoorlog in LA (plusminus 150.000 gang-bangers) gewoon rustig voort.
Ben benieuwd wat Bullock daar (effectief) aan doet.
Waarschijnlijk niets, nu ze getrouwd blijkt te zijn met een hoer.
[quote=Frapcase]Leuke film, ik snap de negatieve reacties opzich wel, maar je weet dat als je een film van Richard Kelly gaat kijken, dat je een vreemde film krijgt.
Dat is deze film dan ook geworden. Een paar onnodige details [spoiler]zoals de poort onder het water.[/spoiler] Ook hadden bepaalde karakters wel iets beter uitgewerkt mogen worden [spoiler]Waarom was de student in haar klas zo vreemd en wist hij welke poort er gekozen moest worden?[/spoiler]
Al met al een leuke spannende film, met een duidelijk moraal.[/quote]
Moraal? Welke moraal?
Blijkbaar heb ik dat gemist.
Of bedoel je dat je niet (indirect) mag moorden?
Dat was al bekend voordat Mozes de berg kwam afdalen met zijn kleistenen.
Diaz heeft haar beste tijd toch wel gehad.
Inmiddels te oud voor Hollywood. Vroeger oogverblindend mooi, maar inmiddels ontkomt ze ook niet aan structurele aanpassingen aan haar voorkomen. Van haar acteerprestaties moet ze het in ieder geval niet hebben. Oppervlakkig en leeg.
Vrees dat dit een uitdovende ster is in het universum dat Hollywood heet.
Bill Murray = Koning
Het kan me niet eens zo heel veel schelen wat voor film het is, maar als Bill er in meespeelt, dan moet ik al lachen voordat ik de film gezien heb.
De man werkt nu eenmaal op mijn lachspieren.
Als Cameron hem voor Avatar had gecast, had ik die film misschien wel een 2 gegeven.
[quote=Sir-Oneshot]Erg mooie film vind ik. Als je een beetje van griekse(/romeinse) cultuur houdt (bijv. Gymnasium gedaan??) zeker kijken![/quote]
Nou heb ik toevallig Gymnasium gedaan, maar deze verfilming van het Trojaanse drama is toch wel tenenkrommend slecht.
Zelfs als je de anachronismen buiten beschouwing laat, heeft de film een Amerikaanse, ergo non-Europese smaak, die zelfs de slechtste Gymnasiast nauwelijks kan verdragen.
Evenzogoed, laat je de fouten buiten beschouwing, en laat je je meesleuren in de Amerikaanse interpretatie van Europese klassiekers ( :( ), dan houd je een aardige actiefilm over. Maar meer ook niet.
Dan kijk ik nog liever naar I, Claudius of zelfs als het moet The Storyteller: Greek Myths van Jim Henson.
Of nog beter, naar Asterix en Obelix (de tekenfilms). Die geven een accuratere weergave van de Klassieke Oudheid dan bovenstaande film. Zelfs Braad Pit kan de film niet redden.
Goede animatie. Veel meer waard dan de magere 6,6 op Filmtotaal (d.d. 17 december 2009).
Prima vermaak. Animaties zijn zeker niet slecht. Leuk familieverhaal. Prima te verhapstukken.
Verrassend leuke film. Normaal gesproken heb ik niets met fantasy-films. Maar dit is toch wel een uitzondering. De humor en fantastische rol van De Niro dragen zeker bij aan de waardering voor deze film. Kijken, als je hem nog niet gezien hebt. Ook al houd je niet van dit soort films.
Heerlijk filmpje, hoor. Niets mis mee.
De serie was helemaal geweldig. Enige jaren geleden op de dinsdagavond uitgezonden door 1 van de publieke omroepen.
Je moet er van houden. De serie is inderdaad erg oubollig. Maar dat doet de sfeer en het idee van de film en serie helemaal geen kwaad. Integendeel. Het gaat immers over oude mannen.
[quote=noam]Het is een schande doordat deze film in mijn ogen sympathie wekt voor Hitler. Dit werkt zeer confronterend voor een gross aantal mensen waaronder ik zelf.[/quote]
Stel je niet zo aan, zeg. Het is een film, geen propaganda...
Als je dat onderscheid niet kunt maken...
[quote=Jeki]Een prachtige film, niet iets voor de RTL-4 kijker.[/quote]
Wat is een RTL 4-kijker?
Iemand die geen geitenwollen sokken draagt?
Als ik zou moeten kiezen tussen de verschillende nieuwsuitzendingen dan kies ik toch echt voor het RTL Nieuws.
[quote=DVD-maniac]Hard to kill is zoals je van Steven Seagal gewend bent, een recht-toe recht-aan knokfilm. Daar moet je van houden of niet. Ik vind deze film geweldig. Vooral de zwarte humor van Steven vind ik leuk [spoiler] Trent: 'En daar kun je op rekenen' Steven: 'En jij kunt erop rekenen dat ik je grondig ga verbouwen, senator'[/spoiler][/quote]
Ook hier speelt een stukkie nostalgie parten.
Seagal is verder als acteur waardeloos. Geen emoties en geen inlevingsvermogen. Hij is inderdaad een vrij recht-toe-recht-aan acteur. Zoals je wel vaker tegenkomt bij acteurs in dit genre.
Maar zijn vroegste films hebben wel iets. Toen ik als jong broekie van een jaar of tien zijn eerste films bekeek was ik wel overdonderd.
Vooral zijn vechtkunsten (aikido geloof ik) waren zeer imposant. Maar als je later terugkijkt en de films herziet, zie je eigenlijk dat het niet zoveel voorstelt.
Ben ik dan werkelijk de enige die dit een kutfilm vind?
Frank Darabont heeft zichzelf verder ruimschoots bewezen in Shawshank.
Meer dan ruimschoots zelfs.
Maar deze film, The Green Mile, kan me echt niet bekoren.
Heb hem met pijn en ongelooflijk veel moeite moeten uitzitten.
Eastwood has it... Zo heurt het.
Absurd goede film waarin Eastwood wederom laat zien wat voor een klasbak hij is. Kunnen jongere filmmakers nog wat van opsteken met de bagger die ze tegenwoordig aan de lopende band produceren.
als reactie op de film Soldaat van Oranje
als reactie op de film Avatar
als reactie op de film The Karate Kid
als reactie op de film I Spit on Your Grave
als reactie op de film Devil
als reactie op de film In the Loop
als reactie op de film Bill
als reactie op de film Festen
als reactie op de film The Company
als reactie op de film Brooklyn's Finest
als reactie op de film Crips, Strapped 'n Strong
als reactie op de film Astérix le Gaulois
als reactie op de film A Fish Called Wanda
als reactie op de film The Blind Side
als reactie op de film The Box
als reactie op de film The Box
als reactie op de film Kingpin
als reactie op de film Troy
als reactie op de film A Beautiful Mind
als reactie op de film Back to the Future
als reactie op de film Over the Hedge
als reactie op de film Stardust
als reactie op de film Dad's Army
als reactie op de film Avatar
als reactie op de film Der Untergang
als reactie op de film How Stella Got Her Groove Back
als reactie op de film xXx
als reactie op de film The Story of the Weeping Camel
als reactie op de film Tillie's Punctured Romance
als reactie op de film Die Another Day
als reactie op de film Hard to Kill
als reactie op de film The Prince of Egypt
als reactie op de film The Green Mile
als reactie op de film Help!
als reactie op de film Gran Torino