Intens flauwe baggerfilm, een aaneenrijging van duffe clichés en een reminder aan waarom de eighties nooit terug moeten komen. Maar wie Beverly Hills Cop en dat soort zooi leuk vindt zal dit brok ellende ook wel een giller vinden.
Paul Hogan is er overigens een van de rijkste en tegelijkertijd meest verachte Australiers door geworden (zoiets als wat Rudi Carrell bij ons is).
Best okee voor het genre. Een van de betere popcornfilms van de laatste tijd. Nee, geen zinderend meesterwerk, geen toppunt van originaliteit, geen aanslag op je denkvermogen. Maar ook geen belediging voor je verstand, geen domme doorsneebagger, geen goedkoop flutproduct. Gewoon: okee.
Mysterieus broeierig sfeertje, goed acteerwerk van Stone... maar verder een opeenstapeling van ranzige clichés en slap erotisch geklooi. Je kunt beter naar echte porno kijken of naar een echte misdaadfilm dan naar dit halfbakken typisch-80 mormel.
Helemaal niet slecht! Will Smith is eigenlijk best een goede acteur als hij niet continu lollig hoeft te doen. En ik vond dat de filmversie van I Robot redelijk dicht bij het boek wist te blijven. Ik vond vooral de donkere ondertoon wel plezierig. Een prettige popcornfilm met inhoud, dat maak je maar zelden mee...
Waarom heeft Shelley Long eigenlijk momenteel geen carriere meer? Kijk naar deze blaartrekkend stompzinnige film en je weet het meteen. Een opstapeling van domme clichés overgoten met een saus van amateuristisch acteerwerk. Vreselijk.
Afschuwelijke bagger. Okee, iedereen kijkt toch naar de opening van de Olympische Spelen... maar toch, had Yorin dan niet beter gewoon een avondje op zwart kunnen gaan? Alles beter dan deze goedkope troep.
Alles bij elkaar tien minuten hilariteit verpakt in negentig minuten zouteloos clichematig geploeter. Bij vlagen grappig maar helaas overgoten met een braakverwekkend romantisch sausje dat nergens op slaat.
De effects zijn bijzonder knap, zeker in het begin, als eerst een aap en daarna Kevin Bacon als proefkonijn fungeren. Maar het verhaal eromheen is flinterdun en teleurstellend. Jammer.
Merkwaardig overschat onsamenhangend plaatjesboek vol oppervlakkige 'Yoda-mystiek' en bizarre trapezestunts. Best het aanzien waard, maar waarom dit nou zo'n Oscarglans kreeg zal me wel altijd ontgaan.
Zelden zo'n goeie cast zo hulpeloos zien ploeteren in zo'n ontstellend slechte film. Het geld was kennelijk op na het uitbetalen van de salarissen van Hoffman, Jackson en Stone, en dus is het scenario geschreven door de koffiejuffrouw. Bar en boos!
Heerlijke onzinnige 'creature feature' die zo fout is dat het juist weer goed wordt. Wonderlijk toch dat alle hedendaagse versies van dat genre ('Eight Legged Freaks') dat campy niveau niet halen ondanks de superieure special effects.
Indrukwekkende, helaas ook voor Nederland anno 2004 pijnlijk relevante film, die verfrissend on-Hollywoodiaans is in zijn aanpak, bijna Europees in zijn somberheid. Boeiend, maar niet echt iets om gezellig met een schaaltje borrelnootjes bij de hand naar te kijken, dit is een film om over na te praten.
Afgrijselijke onzin, bespottelijke dialogen, cheesy effects, onbegrijpelijk verhaal... en aan mekaar geacteerd door mensen die onmiddelijk onder narcose gebracht moeten worden als ze zich ooit nog in de buurt van een camera wagen. Computerspelletjes leveren eigenlijk altijd baggerfilms af (Resident Evil, anyone?) maar dit stuk tot film verworden kots slaat echt alles.
Sommige films zijn gewoon zo bar en boos dat ze er eigenlijk weer leuk door worden. Helaas geldt dat niet voor dit wangedrocht, dit is alleen maar slecht. Strikt voorbehouden aan hitsige pubers.
Zo'n film waarbij je je als vanzelf vergrijpt aan kleffe zoetigheid. Een damesfilm, kortom...
Nu zijn er uiteraard wel betere omstandigheden om van een stuk fabriekschocola te genieten dan ANY film met Richard Gere erin...
Helemaal niet slecht, hooguit een beetje te donker (wat gebeurt er eigenlijk?) en soms wat onsamenhangend. Kate Beckinsale revancheert zich trouwens prima voor het walgelijke Pearl Harbor en het braakmiddel Serendipity.
Infantiele flutfilm die noch eng, noch spannend, noch goor wil worden, alleen maar vervelend. Vermijden dus, want die anderhalf uur krijg je nooit meer terug.
De eerste Flintstones film was al prehistorische bagger, maar dit deel twee is pas echt Jurassic SHIT. De makers en de acteurs verdienen het om alsnog door een mammoet vertrapt te worden.
Een rampenfilm, of beter gezegd een ramp van een film... Maar wie in een melige bui is kan heel wat afschateren aan deze ridicule, slecht geschreven onzin.
Dat een briljante actrice (Foster) uberhaupt met zo'n B-acteur als La Gere in een film wil spelen mag toch wel een wondertje heten. Dat is dan ook meteen de curiositeitswaarde van deze erg vervelende bonbonbloc-film. Want verder is het bijna te klef en ongeloofwaardig voor woorden. Liefde maakt kennelijk niet alleen blind, maar ook doof en vooral ontzettend dom...
Jammer dat deze film een beetje ten onder ging in de vloedgolf van occulte thrillers die de Sixth Sense in beweging zette. Want 'The Gift' is dankzij het fenomenale spel van Cate Blanchett en de ontroerende rol van Giovanni Ribisi erg de moeite waard. Veel beter dan b.v. 'Stir of Echoes' of 'Frequency', die rond dezelfde tijd uitkwamen.
Veel clavecimbel, weinig wol. Het fraaie plaatjesboek van Milos Forman is een uitstekende promoclip voor de stad Praag, en een mooie videoclip voor Mozarts verzamelde werken. Maar verder is het vooral een leeg spektakel dat van het ene cliche naar het andere glijdt. Niet onaardig, maar toch zeker geen meesterwerk, ondanks alle Oscars.
Een raar misbaksel dat maar niet spannend wil worden, ondanks dat Keanu Reeves ontzettend zijn best doet om eng gevonden te worden. Na afloop overheerst een licht gevoel van verwarring, dat gelukkig binnen tien seconden verdwijnt, want niets maar dan ook niets is memorabel aan deze totaal mislukte thriller.
Een opmerkelijke film, al was het maar omdat hij het absolute dieptepunt in de verder toch zo rijke carriere van Ridley Scott markeert. Arme Demi Moore zou het later nog veel slechter doen met Striptease, al is G.I. Jane ook al een miskleun van jewelste in deze Private Benjamin zonder grappen.
Waarom zou een mens naar dit wanproduct kijken als er nog: A) een berg strijkwerk ligt, B) navelpluis bestudeerd moet worden, C) treinen gespot kunnen worden of D) oude videobanden met Lingo klaarliggen? Een walgelijk slechte film op alle fronten, die alleen als martelpraktijk geschikt is. Mijn advies: opnemen en afspelen zodra je bezoek eens een keer te lang blijft plakken.
De oorspronkelijke Highlander was -eerlijk is eerlijk- best onderhoudend, vooral dankzij de mooie locaties en de aanwezigheid van ene meneer Connery. Dit 'Endgame' moet het alleen van slappe effecten en het ook al niet overtuigende acteerwerk van Christopher Lambert hebben. Het enige goede dat over deze film te zeggen is, is dat hij -hopelijk- het definitieve einde van een verschrikkelijk slechte filmreeks markeert. Vermijden!
Belangwekkende film omdat die het begin van Tom Cruise's carriere betekende, ook van Val Kilmer en Kelly McGillis, al zijn die de laatste jaren ernstig uit beeld geraakt. Grappig is dat 'Goose' (Anthony Edwards) pas veel later beroemd werd dankzij E.R.
Overigens een echte 80's draak van een film. Stompzinnig verhaaltje, lachwekkende romantiek, afgrijselijke muziek. Net niet slecht genoeg om camp te zijn.
Speed blijft een van de iconische films uit de jaren negentig. Vol memorabele scenes en adembenemende actie die ook na meerdere malen het aanzien waard blijft. Reeves en Bullock eisen de aandacht op, maar voor mij is het Dennis Hopper die de show steelt als gestoorde bommenlegger.
als reactie op de film Crocodile Dundee
als reactie op de film National Treasure
als reactie op de film Basic Instinct
als reactie op de film The Unbearable Lightness of Being
als reactie op de film I, Robot
als reactie op de film Troop Beverly Hills
als reactie op de film 2001: A Space Travesty
als reactie op de film The Money Pit
als reactie op de film Star Trek V: The Final Frontier
als reactie op de film Throw Momma from the Train
als reactie op de film Hollow Man
als reactie op de film Wo hu cang long
als reactie op de film Shanghai Noon
als reactie op de film Sphere
als reactie op de film Tarantula
als reactie op de film Boys on the Side
als reactie op de film American History X
als reactie op de film Mortal Kombat
als reactie op de film Barb Wire
als reactie op de film Sommersby
als reactie op de film Underworld
als reactie op de film A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge
als reactie op de film The X Files
als reactie op de film The Flintstones in Viva Rock Vegas
als reactie op de film Daylight
als reactie op de film Sommersby
als reactie op de film The Gift
als reactie op de film Amadeus
als reactie op de film The Watcher
als reactie op de film Tin Cup
als reactie op de film G.I. Jane
als reactie op de film Problem Child 3: Junior in Love
als reactie op de film Highlander: Endgame
als reactie op de film Top Gun
als reactie op de film Speed