De indrukwekkende vliegscènes in 1986, geregisseerd door Tony Scott, hebben de tand des tijds prima doorstaan. Scott wilde dat zijn film zo realistisch mogelijk aanvoelde en werkte samen met het Amerikaanse leger om een échte legerbasis en échte vliegtuigen te kunnen gebruiken.
En opvolger Joseph Kosinski houdt deze toewijding van de overleden regisseur (die in 2012 tragisch zelfmoord pleegde) volledig in ere.
De 33-jarige Teller vertelde aan MEN's JOURNAL dat ook de sequel puur natuur is opgenomen: "Er zit geen enkel groen scherm in Top Gun 2. Elke opname, elke stunt is het resultaat van ons harde werk, het echte zweet dat we er allemaal in gestopt hebben. De productie duurde een volledig jaar, wat absoluut de langste shoot is waar ik ooit aan heb deelgenomen".
Back to the good old days
De technologie met groene en blauwe schermen (die grenzeloze mogelijkheden biedt om met minimale middelen van alles te creëren) wordt tegenwoordig veelvuldig gebruikt. Maar toch verlangen steeds meer fans terug naar de tijd van échte sets en échte stunts.
Met name Cruise is enorm toegewijd om het publiek dit te bieden en gaat zover met stunts dat hij zelfs zijn eigen leven ervoor op het spel zet (kijk alleen al naar sommige scènes uit de Mission: Impossible-franchise).
Voor Top Gun: Maverick regelde hij als uitvoerend producent een drie maanden durende vliegopleiding voor alle acteurs in opvolgend een Cessna en de L-39 Albatros om uiteindelijk een F-18 te kunnen besturen.
Bekijk de afbeelding