Koppelman onthulde dat hij en David Levien in 2004 een scenario herschreven toen Connery betrokken raakte en de relatie was meteen goed. Het ging echter fout toen de regisseur aan boord kwam.
Koppelman: "Er was een lastige reeks handelingen onder water, dus Sean vroeg de regisseur hoe hij dat wilde schieten en die zei 'Ik ga gewoon filmmagie gebruiken'. Je kon de stille woede horen in Seans stem. 'Ik speelde al in films voordat jouw vader zichzelf begon te plezieren, dus ik wil shot voor shot weten hoe je dit gaat uitvoeren'! De regisseur bood aan om vrijdag te praten om 11 uur en samen alle storyboards door te nemen. David en ik waren daarbij niet nodig en dat vonden we prima".
"Vrijdags om 11:15 uur gaat onze telefoon. Een boze Sean schreeuwt 'Waar the fuck is die regisseur'? Wij zeggen dat we het niet weten. En dan horen we plotseling een harde zucht. 'Ah Jezus Christus! Ik zet nu net de televisie aan en weet je waar hij zit? In een verdomde vrouwelijke spelersbox bij de French Open! Sorry jongens, ik heb ermee ingestemd om een film te maken met een fraudeur aan het roer. Jullie hebben het goed gedaan, maar ik stop ermee. Vandaag nog, vaarwel'. En dat was het".
Brett Ratner
De 'regisseur' in kwestie schijnt volgens THE PLAYLIST Rush Hour-maker en de door 6 vrouwen van #metoo beschuldigde Brett Ratner te zijn geweest die het project voor (toen nog) 20th Century Fox ging leiden.
De titel luidde Josiah's Canon en het verhaal draaide om een overlevende van de Holocaust die 's werelds grootste bankovervaller wordt en een overval wil plegen op een ondoordringbare bank in Zwitserland, gevuld met Joodse schatten die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn gestolen.
In september 2004 werd gemeld dat Connery zich volledig abrupt had teruggetrokken (ondanks een salarisstrookje van $17,5 miljoen dollar) waarmee The League Of Extraordinary Gentlemen (2003) de definitieve zwanenzang van deze legende op het grote scherm is geworden.