Uit een bericht van The Hollywood Reporter, blijkt dat MGM behoorlijk wanhopig was. De film had een productiebudget van zo'n 250 miljoen dollar. En dan zijn er natuurlijk nog aanvullende kosten in de vorm van marketing, die naar het schijnt bijna evenveel heeft gekost.
Wanhopig om te verkopen
MGM blijkt No Time to Die gefinancierd te hebben met een grote lening (wat vaker gebeurt bij dit soort producties). Volgens Hal Vogel, de CEO van Vogel Capital Research, heeft "MGM te lijden" en moet de lening afbetaald worden. Dat kan pas als de film uit is gekomen, waardoor er nu forse rente is. Die rente bedraagt 1 miljoen dollar per maand.
"MGM heeft te lijden. Elke grote distributeur heeft op dit moment een grote lading niet-uitgebrachte, dure films op de stapel liggen. Die stapel wordt elke dag groter. Die films liggen daar als inventaris, en brengen geen geld op. Zelfs met lage rentes, lopen de rentekosten enorm op. Dus het besluit om voor streaming te kiezen is niet vreemd: je hebt het geld uitgegeven en gaat het niet snel terugverdienen."
Natuurlijk staat MGM niet alleen hiermee. Ook Warner Bros. en Disney hebben hun prioriteiten moeten bijstellen vanwege de coronacrisis, net als vele andere filmstudio's.