Dit liet oprichter Jeffrey Katzenberg samen met CEO Meg Whitman weten. De twee hebben de laatste tijd nog geprobeerd om de streamingdienst en zijn programma's te verkopen aan andere streamingdiensten en studio's, maar zonder succes.
Einde in zicht
Het platform zal normaal gesproken nog enkele maanden online blijven. De abonnees zullen binnenkort dan ook worden verwittigd. Quibi had hoge verwachtingen. Ze hoopte namelijk het eerste jaar maar liefst zo'n 7,5 miljoen abonnees aan te trekken, maar dit leek onrealistisch. Op het einde van het derde kwartaal had Quibi naar schatting ongeveer 710.000 abonnees, 300.000 minder dan in het tweede kwartaal.
Door de ondergang van Quibi staan nu zo'n tweehonderd mensen op straat. In een open brief verontschuldigen Katzenberg en Whitman zich tegenover hun werknemers, investeerders en partners en geven de twee verklaringen waarom de streamingdienst faalde.
Methode
Quibi was niet zoals andere streamingdiensten. Op Quibi waren namelijk (zo goed als) alleen maar afleveringen van zo'n 10 minuten lang te zien. Het was de bedoeling om onderweg, tijdens reizen, naar deze korte afleveringen van films en series te kijken. Door de coronacrisis en de bijbehorende lockdowns zou Quibi echter op het verkeerde moment zijn gelanceerd.
Ondanks het feit dat er enorm veel geïnvesteerd werd in Quibi (maar liefst zo'n 1,75 miljard dollar) en deze ook enorm veel grote namen had weten aan te trekken (Steven Spielberg, Guillermo del Toro, Jennifer Lopez, Sam Raimi, Chrissy Teigen, Reese Witherspoon, Antoine Fuqua, Lena Waithe, Anna Kendrick, Rachel Brosnahan, Issa Rae, Kevin Hart én Steven Soderbergh) valt er nu toch al het doek over.