Voor weer anderen is het een kwestie van leven of dood, commercieel gezien. En voor de streamingdiensten is het flink cashen. Netflix zag zijn totaal aantal abonnees groeien tot zo'n 200 miljoen en weet door de wereldwijde contentstrategie het aanbod doorlopend te vernieuwen.
Goede naleving, minder griep
Netflix co-CEO Ted Sarandos heeft tijdens het virtuele event Mipcom aangegeven dat de producties door alle maatregelen zelfs sneller worden uitgevoerd. "Door alle veiligheidsprotocollen en de mensen die deze veiligheidsprotocollen steunen, verlopen producties veel soepeler, waardoor er opnamedagen worden bespaard," aldus Sarandos.
"Opnamedagen zijn korter, de sets worden beter geleid. Er zijn soms minder mensen op sets, waardoor alles op tijd opstart. Daar zit dus wat herstel in. Het andere is dat je onvoorziene financiële voordelen krijgt doordat mensen niet ziek worden. Als het griepseizoen ingaat, zullen al deze veiligheidsprotocollen voor COVID zorgen dat mensen minder griep krijgen als voorheen, en dat je opnamedagen zou verliezen door de griep," voegde Sarandos toe.