Via CNBC wordt duidelijk dat de entertainmenttak van Disney een grote reorganisatie zal doormaken om van de extra focus op streaming een succes te maken. Zo zullen alle mediabedrijven onder één organisatie gaan vallen en dat is ingrijpend voor de organisatie die nu uit meerdere onderdelen bestaat.
Coronavirus geeft het extra zetje
De "direct-to-consumer" strategie wordt kracht bijgezet door de enorme successen die worden gevierd met Disney+. Door de verdere uitrol van het platform, maar ook de uitbraak van de coronacrisis staat het aantal abonnees op meer dan 100 miljoen wereldwijd.
"Ik zou het niet omschrijven als een reactie op Covid," vertelde CEO Bob Chapek aan CNBC. "Ik zou zeggen dat Covid de snelheid waarmee we deze overgang maken, heeft versneld. Deze overgang zou hoe dan ook plaatsvinden."
Meer content
Een pluspunt is dat er miljarden meer vrijkomen voor content voor op Disney+. Overigens heeft Disney de extra inkomsten uit Disney+ hard nodig. De parken en bioscoopfilms draaien op dit moment heel slecht. Dus begrijpelijk is de switch wel. En de consument wil het ook, volgens de CEO.
De aandeelhouders waren alweer tevreden. De koers steeg namelijk met vijf procent. Streaming heeft dus de toekomst, een gezellig avondje in de bioscoop met je vrienden of je gezin wordt (nu) minder de prioriteit als het aan Disney ligt.