Regisseur Steven Spielberg (Ready Player One, The Post) heeft hoogstpersoonlijk een einde gemaakt aan een grote publiciteitsstunt van hamburgertent Carl's Jr., een bekende Amerikaanse fastfoodketen. Spielberg verbiedt de hamburgerbakkers namelijk om een broodje naar hem te vernoemen.
Hamburgerzaak Carl's Jr. bedacht een enkele tijd geleden de geinige actie om een bekend product van hun menukaart een nieuwe naam te geven. Gezien de grote hoeveelheid filmfanaten die naar eigen zeggen over de vloer komt bij hun restaurants, besloot het marketingteam van Carl's Jr. de burger te vernoemen naar de alom geprezen filmregisseur Steven Spielberg. Zo werd de 'Spielburger' geboren.
OFFICIAL STATEMENT FROM READY PLAYER ONE DIRECTOR STEVEN SPIELBERG REGARDING @CarlsJr "SPIELBURGERS" pic.twitter.com/BF8KF4VGc7
-- Amblin Entertainment (@AmblinEnt) 27 maart 2018
Daarmee valt het plan van Carl's Jr. dus in duigen, maar de hamburgerketen reageert sportief op Spielbergs afwijzing. "Steven Spielberg heeft gewoon gereageerd! Oké, hij gaat niet akkoord, maar alsnog is het superleuk dat hij überhaupt reageert!". De Amerikaanse fastfoodzaak heeft in ieder geval weer de nodige aandacht binnen. Was het dan toch allemaal een grote marketingtruc?