Warner Bros. heeft het de laatste jaren zwaar om de comics van DC Comics om te zetten naar goed ontvangen en financieel succesvolle films. Uiteraard was er verleden jaar een groot succes met Wonder Woman en de Dark Knight-trilogie was sowieso een waanzinnig hoogtepunt. Een nieuw onderzoek van ZappiStore wijst uit dat de trailers van de DC-films niet het juiste effect hebben op het publiek.
Volgens het onderzoek zouden de films uit het huidige Marvel Cinematic Universe het publiek veel beter aanspreken dan de films uit het DC Extended Universe. Dit is onderzocht met de Affectiva technologie, waarmee emoties van mensen gemeten kunnen worden als zij ergens naar kijken. De trailer voor de DC-films scoorden erg goed op speciale/visuele effecten en actiescènes, maar de personages deden het juist heel zwak. Dit was een stuk beter bij de films van Marvel Studios. Zowel de personages als de humor scoorden sterk.
Het resultaat is dat de films van Marvel een sterkere emotionele verbintenis weten te leggen met de kijker en dat is een voordeel om mensen over de streep te trekken om naar de bioscoop te gaan. Deze bevindingen zijn niet compleet vreemd. Marvel zet sterk in op humor en de personage-ontwikkeling is iets dat Marvel Studios doorgaans beter afgaat dan Warner Bros., zeker als er enkel wordt gekeken naar de films uit het huidige universa.
Misschien geeft het Warner Bros. iets meer reden om aandacht te besteden aan hun grote helden en niet vol in te zetten op enorme actiescènes barstensvol computereffecten. Dit laatste was bij bijvoorbeeld het recente Justice League opvallend. Wat zeg jij?