Warner Bros. start Oscar-campagne voor 'It'

Warner Bros. start Oscar-campagne voor 'It'

De studio richt zich verder op Oscar-campagnes voor Dunkirk, Wonder Woman en Blade Runner 2049.

De race om de Oscars (en andere filmprijzen) begint langzaam op gang te komen en het meest interessante aspect hiervan in 2017 is dat er geen duidelijke favoriet is om de grootste prijzen binnen te slepen. Daarnaast zullen de vele seksuele schandalen die momenteel spelen in Hollywood en een grotere diversiteit in de Academy meewegen in de keuze voor bijvoorbeeld Beste Film bij de Oscars komend jaar.

Warner Bros. Pictures, een van de grootste studio's in Hollywood, legt zijn grootste focus op Dunkirk, die vooralsnog een van de grote kanshebbers lijkt te zijn. Daarnaast krijgen ook Warner-producties Wonder Woman en Blade Runner 2049 de nodige aandacht. Een opvallende keuze is dat de studio ook een campagne start voor It, de uiterst succesvolle horrorfilm die onlangs de bioscopen terroriseerde.

Warner zal screenings houden van It voor de leden van de Academy en heeft dus veel hoop dat de film ook daadwerkelijk nominaties binnen zal slepen. En hoewel de grote categorieen onwaarschijnlijk lijken, zou het helemaal niet vreemd zijn als we begin volgend jaar zien dat It genomineerd wordt voor bijvoorbeeld Beste Make-Up en Beste Kostuumontwerp. It bracht wereldwijd 671 miljoen dollar in het laatje, tegenover een budget van slechts 30 miljoen dollar.



NieuwsFilm

meest populair