Michael Fassbender: 'Assassin's Creed' nam zichzelf te serieus

Michael Fassbender: 'Assassin's Creed' nam zichzelf te serieus

Hoofdrolspeler geeft fout toe.

Gameverfilmingen blijken doorgaans geen enorme blockbusters. Verleden jaar waren Warcraft en Assassin's Creed de grote gamefilms en beide titels overtuigde de wereld allerminst. De laatstgenoemde werd niet alleen afgekraakt door critici en publiek, maar was ook een financiële tegenvaller. Hoofdrolspeler Michael Fassbender heeft nu aangegeven dat de film zichzelf te serieus nam.

Tijdens een interview met Movie'n'co (via Screen Rant) zei de Duitse acteur dat de film niet "ideaal" was en dat er zeker wat aan veranderd had moeten worden: "Ik zou hem vermakelijker maken, dat is het voornaamste probleem. Het gevoel dat de film overbrengt, ik denk dat deze zichzelf te serieus nam en ik zou de actie sneller laten starten. Ik denk dat de film nu drie aftrappen heeft, iets dat fout is." Over een vervolg was Fassbender weinig hoopvol: "We zullen zien waar Ubisoft mee op komt dagen."

Fassbender maakte de gameverfilming samen met regisseur Justin Kurzel, met wie hij niet ver daarvoor het beter ontvangen Macbeth (2015) afleverde. In Assassin's Creed waren er ook rollen voor Marion Cotillard, Ariane Labed, Michael K. WilliamsJeremy Irons, Charlotte Rampling en Brendan Gleeson.

Wereldwijd leverde het $125 miljoen kostende Assassin's Creed zo'n $240 miljoen op de bioscoopkassa's. Op Rotten Tomatoes staat de percentagemeter op slechts 18 procent, met een erg zwakke 3,9 als gemiddelde beoordeling. De FilmTotaal-recensent kwam niet verder dan 1,5 ster.



NieuwsFilm

meest populair