In de reclame is Brosnan te zien als een Bond-achtige geheimagent. Het spotje duurt zo'n zestig seconden en heeft alle elementen in huis van een actiefilm; dure bolides, mooie vrouwen en zelfs een gevecht met ninja's. Eens in de zoveel tijd laat Brosnan het potje Pan Bahar zien en kust hij dit. Ook al is het reclamespotje redelijk spectaculair, de reactie hierop in India was alles behalve positief: veel mensen beschuldigen Pan Bahar ervan verslavende en gevaarlijke ingrediënten te gebruiken. Zo zijn in India al de nodige kauwtabak-varianten verboden, aangezien deze in verband worden gebracht met ernstige ziektes zoals mondafwijkingen, kanker en tumoren.
In India zijn daardoor al meerdere campagnes aan de gang om de verkoop van deze soort producten tegen te gaan en mensen ervan te overtuigen dat kauwtabak erg slecht en schadelijk is voor de gezondheid. Producent Pan Bahar heeft recentelijk het volgende laten weten: "we maken geen gebruik van gutka of masala (de verslavende ingrediënten) in onze tabak. We weten dat in de jaren negentig de markt overstroomd werd met gutka en sindsdien heeft alle kauwtabak een slechte naam gekregen. Wij proberen dat beeld te veranderen door een stap in de goede richting te zetten".
Verder legde een woordvoerder van het bedrijf uit waarom ze voor Brosnan waren gegaan. Hij was namelijk "perfect" om het product te promoten voor wat het werkelijk is: "prestigieus, cool en van een meesterlijk vakmanschap", een opsomming van alle kwaliteiten die de tabaksvariant van Pan Bahar zou bezitten.