Netflix-film 'Beasts of No Nation' door 3 miljoen mensen bekeken

Netflix-film 'Beasts of No Nation' door 3 miljoen mensen bekeken

Netflix is erg tevreden met de prestaties van z'n eerste Original.

Netflix-film Beasts of No Nation (lees hier de recensie) is sinds 16 oktober te bekijken op de streamingdienst. In een vrij ongewone zet voor het bedrijf, heeft Netflix de kijkcijfers van de film vrijgegeven. Gewoonlijk laat Netflix er namelijk helemaal niets over weten, maar gezien het commentaar van mensen over de box office verdienste van de productie, besloot men anders.

Veel bioscoopketens weigerden de film te draaien, omdat deze direct op Netflix te streamen was. Daardoor ging deze in de VS in slechts 31 bioscopen in première en werd er 50.699 dollar verdiend in het weekend. Gemiddeld haalde de film daarmee slechts 1.635 dollar op per scherm, gigantisch weinig. Maar waar het Netflix uiteraard om gaat, is het streamingcijfer. En dat blijkt bijzonder goed.

Van de veertig miljoen mensen die abonnee zijn bij Netflix, hebben er meer dan drie miljoen mensen afgestemd op de film. Ted Sarandos van Netflix sprak met Deadline over de kijkcijfers. "Het is de moeite waard om te vertellen dat, alleen al in Noord-Amerika, de film meer dan 3 miljoen views heeft. Ik geloof dat we daarmee een groter publiek hebben getrokken dan een film als deze ooit zou kunnen bereiken in de eerste twee weken na de release, en misschien wel in de complete periode dat deze draait. En we zijn pas net begonnen. We zijn erg blij met het totale bereik van deze film, niet alleen in Noord-Amerika, maar ook in de rest van de wereld. In zijn eerste releaseweek, was Beasts of No Nation in elk land waar we actief zijn de meest bekeken film op Netflix. Zelfs in Japan. En ik noem Japan, omdat veel van dit soort films niet veel doen buiten de Verenigde Staten, en dan vooral niet in Japan. Studio's krijgen dit soort films maar met moeite in Japan gedraaid."

Daarmee voldoet de film aan de verwachtingen van Netflix. Om die reden gaat men ook vrolijk door met de ingezette koers, zonder daarmee bioscoopeigenaren perse kwaad te willen maken. "Het is erg sexy om te praten over een vete, maar wat hier gebeurt is dat we de klant keuzes bieden die er een paar jaar geleden nog niet waren. Netflix wil bioscopen niet vervangen, het biedt gewoon een nieuwe manier om films te consumeren."



NieuwsFilm

meest populair