Regisseur Alan Taylor bekritiseert marketing 'Terminator: Genisys'

Er werd teveel weggegeven en een verkeerde indruk van de film gegeven.

De marketing voor Alan Taylors Terminator: Genisys verliep ietwat opmerkelijk. In eerste instantie werden vrij matig ontvangen beelden vrijgegeven via Entertainment Weekly en nadat ook trailers in eerste instantie wat lauw ontvangen werden, besloot het marketingdepartement ineens spoilers compleet te onthullen via de campagne. Het blijkt dat Taylor daar niet bepaald blij mee was.

”Ik heb die scènes natuurlijk geregisseerd met de intentie om dat niet van te voren te onthullen,” vertelde Taylor aan Uproxx. ”Een van mijn favoriete momenten, en ik denk dat Jason Clarke dat geweldig gedaan heeft, is als hij in 2017 een ziekenhuis in wandelt. Vanaf dat moment tot de twist, moest je eigenlijk denken, Oh man, dit is geweldig.”

De studio besloot in plaats daarvan om de twist in de marketing te onthullen. Daar is Taylor niet zo blij mee: ”Ik heb daar heel wat onplezierige gesprekken over gevoerd,” onthulde hij. En ook de EW-covers die zo matig ontvangen werden was hij niet blij mee. Hij zei ”verrast” te zijn door de ietwat komische ondertoon ervan.

Toch begrijpt Taylor enigszins waarom de keuzes gemaakt zijn. ”Er is erg veel over nagedacht door de mensen die hiervoor verantwoordelijk waren. Ik denk dat ze het gevoel hadden een sterke boodschap te moeten sturen aan een erg sceptisch publiek. Ze moesten laten zien dat dit iets nieuws was en ook echt nieuw terrein zou verkennen. En ze waren bang dat het publiek zou denken dat dit een reboot zou zijn, maar dat wilde niemand van ons, die twee perfecte films van James Cameron rebooten. Ik denk dat ze iets moeilijks moesten doen in hoe de film ontvangen werd.”

De film gaat volgende week donderdag in première.



NieuwsFilm

meest populair