Comicbook besloot de meest duistere, tamelijk grove grappen, waarvan ze niet kunnen geloven dat Disney ermee weg is gekomen in een top vijf aan het licht te brengen.
Diepe depressie
En licht is wel nodig bij de duistere grap in Lilo & Stitch (2002). Wanneer Stitch naar de schilderijen van Lilo kijkt, legt het meisje uit dat het beschadigde kunstwerk in "haar blauwe periode" is gemaakt.
Dit is een verwijzing naar Pablo Picasso, die een fase had waarin hij alleen in blauwe en blauwgroene tinten schilderde vanwege een diepe depressie. Hetzelfde gevoel dat Lilo ervaarde voordat Stitch op het toneel verscheen.
Een wereldse vondst
Van een meisje dat diep in de put zit gaan we verder met een meisje diep in zee. In de animatieversie van The Little Mermaid (1989) brengt de zeemeermin haar wereldse vondst, een pijp naar Scuttle, de meeuw.
Scuttle beweert dat het een soort muziekinstrument is en als hij er ter demonstratie in blaast, komt er een plant uit, een verwijzing naar het roken van wiet.
De huwelijksnacht
Naast deze redelijk onschuldige grappen wist Disney ook wat volwassen grappen te maken. Om te beginnen tijdens de bruiloft van Aladdin en Jasmine uit de klassieker, Aladdin and the King of Thieves (1996).
In de scène wil Sa'Luk voor wat ophef zorgen door een olifant op hol te laten slaan en wanneer het dier dat doet na een klap en wegrent merkt de Genie op dat hij dacht dat de aarde niet zou bewegen tot de huwelijksreis.
Een ander lichaamsdeel
Ook een populaire animatiefilm uit 2013 wist een volwassen grap te maken. In Frozen, terwijl Anna haar zus probeert te vinden, begint Kristoff haar wat vragen te stellen, en het gesprek gaat uiteindelijk over Hans.
Dat is wanneer Kristoff haar vraagt naar de grootte van de voeten van de prins, en Anna antwoordt snel dat het niet uitmaakt, verwijzend naar een ander lichaamsdeel dat verband zou houden met de grootte van een voet.
Grote, harige man
En ten slotte, de meest moderne grap in de meest recente film uit het lijstje. In Inside Out (2015), wanneer Riley's emoties op hol slaan, vraagt Fear of er beren in de stad zijn en Disgust antwoordt dat die er niet zijn.
Anger beweert echter al snel er één te hebben gezien of in ieder geval een grote, harige man die op een beer leek. En verwijzing naar "mannelijkere" mannen binnen de LGBTQ+-gemeenschap.