In een wereld waar kerst omgeven is met gezelligheid en cadeaus zijn kerstfilms de manier voor de filmindustrie om geld te maken. Het probleem is alleen dat de scenario's en de edits zo slecht kunnen zijn, dat kijkers liever geen film kijken.
Bekende namen
Dat overkwam Jingle All the Way in 1986. Ondanks de bekende namen en het grappige gegeven - de strijd om een pop om de gunst van een kind te winnen - rammelde de film volgens recensenten. Met een bioscoopomzet van 129 miljoen Amerikaanse dollar kwam het gelukkig wel flink boven het budget van 75 miljoen uit, maar bleef het ruim onder de verwachting.
Deze film van Arnold Schwarzenegger had een goede waarschuwing moeten zijn voor filmmakers. Zeker nu streamingkanalen veel omzet van bioscopen afsnoepen. Toch kwam Red One recent in de bioscopen. Het verhaal leek leuk en het zat vol actie. Maar volgens kenners is het overhaast gemaakt en ... zal het geen winst maken.
Nog geen winst
De film met The Rock en Chris Evans kostte zo'n 200 miljoen. Zo'n groot budget heeft dus veel omzet nodig, maar is nog lang niet uit de kosten. De bioscoopomzet bedraagt tot nu maar 181 miljoen, aldus The Numbers hier. Het is voor de acteurs te hopen dat hun salarissen al gestort zijn. De YouTube-video van Rotten Tomatoes haalt herinneringen op.