Je houdt inderdaad van dit soort films of je houdt er niet van. Ik hou wel van dit soort films maar niet op de manier zoals deze in elkaar zit. Ik vind de hele setting nogal een jaren-70-achtig-uitstraling hebben. Ook de robot is nou niet van het uiterlijk 2014 (of in de verre toekomst). Het zou zo het decor van een Star Trek-aflevering uit 1974 kunnen zijn. Alleen de 'buitenscenes' zijn kwalitatief hoogstaand.
Verder heb ik constant de neiging 'door te spoelen', zo saai is deze film. Van spanning is zeker geen sprake en eigenlijk boeit het me geen moment hoe deze film afloopt.
Na alle lovende kritieken eerder was ik ook benieuwd hoe de film zou zijn.
Maar ik ben ook niet zo kapot van de film en het acteerwerk van Sam Rockwell.
Het was allemaal erg één-dimensionaal vond ik. Tuurlijk, de twist is best aardig, maar de uitvoering is behoorlijk ondiep en bij tijden ondoordacht (de computer die Sam helpt bij het password en zijn uiteindelijke plannen, de acceptatie van de twist door de hoofdpersoon en het idee dat een complete commerciële maanbasis ongecoördineerd (=zonder controle/logboeken) werkt) en het kabbelt allemaal maar voort zonder dat er veel gebeurd.
Het hele verhaal rust op de twist en alles daaromheen is niet goed uitgediept noch neergezet.
4/10 voor mij.
Een leuk gegeven, goed geacteerd, en de hele film wel iets van spanning wat er nu uiteindelijk gaat gebeuren.
Maar dit gaat allemaal zo traag dat ik er zelf weinig meer aan vind.
Het geeft op zich wel goed de eenzamheid en nietsheid weer die je in je eentje op de maan zou beleven, maar om daar nu anderhalf uur lang naar te moeten kijken... daar moet je van houden.
Hij lijkt inderdaad qua tempo op "2001", die heb ik ook op triple fast forward gekeken. Dat maakt mij vast een cultuurbarbaar. Nou, dat zij dan maar zo
Deze film is best vergelijkbaar met '2001: A Space Odyssey', zeker wat de sfeer betreft.
Je moet van dit soort films wel houden en ik vermoed zeker dat dat bij iedereen niet het geval is.
'2001: A Space Odyssey' heeft bij mij ook niet van de eerste keer een goed gevoel gegeven, en ik vermoed dat dat wel eens hetzelfde is met deze prent, ook deze zal ik waarschijnlijk beter gaan vinden bij een tweede en zelfs derde kijkbeurt.
Daarom ook dezelfde score als de beroemde film van Kubrick.
Aardig weetje bij deze film: regisseur Duncan Jones is de zoon van niemand minder dan David Bowie en kreeg bij z'n geboorte de naam Zowie Bowie mee.
Hele bijzondere film, nu al een van mijn favorieten van dit jaar. Begin vond ik erg goed, mooie opnames ook van de maan, het ruimtestation e.a. Maar bij de eerste hallucinatie dacht ik aiii.... daar gaan we weer, de zoveelste film met spookjes, geesten en andere onwerkelijkheden (en dit alles natuurlijk ten koste van het verhaal). Maar gelukkig pakte het heel anders uit Het aiiii.... gevoel maakte al snel plaats voor verwondering en uiteindelijk werdt ik als kijker getrakteerd op een een prachtige film met een heel slim verhaal. Erg goed geacteerd, goede muziek en afijn ik vond het een te gekke film! Super! een dikke 8.
Screambird
Verder heb ik constant de neiging 'door te spoelen', zo saai is deze film. Van spanning is zeker geen sprake en eigenlijk boeit het me geen moment hoe deze film afloopt.
Shryce
Maar ik ben ook niet zo kapot van de film en het acteerwerk van Sam Rockwell.
Het was allemaal erg één-dimensionaal vond ik. Tuurlijk, de twist is best aardig, maar de uitvoering is behoorlijk ondiep en bij tijden ondoordacht (de computer die Sam helpt bij het password en zijn uiteindelijke plannen, de acceptatie van de twist door de hoofdpersoon en het idee dat een complete commerciële maanbasis ongecoördineerd (=zonder controle/logboeken) werkt) en het kabbelt allemaal maar voort zonder dat er veel gebeurd.
Het hele verhaal rust op de twist en alles daaromheen is niet goed uitgediept noch neergezet.
4/10 voor mij.
ErwinT
Een leuk gegeven, goed geacteerd, en de hele film wel iets van spanning wat er nu uiteindelijk gaat gebeuren.
Maar dit gaat allemaal zo traag dat ik er zelf weinig meer aan vind.
Het geeft op zich wel goed de eenzamheid en nietsheid weer die je in je eentje op de maan zou beleven, maar om daar nu anderhalf uur lang naar te moeten kijken... daar moet je van houden.
Hij lijkt inderdaad qua tempo op "2001", die heb ik ook op triple fast forward gekeken. Dat maakt mij vast een cultuurbarbaar. Nou, dat zij dan maar zo
Tarkus
Je moet van dit soort films wel houden en ik vermoed zeker dat dat bij iedereen niet het geval is.
'2001: A Space Odyssey' heeft bij mij ook niet van de eerste keer een goed gevoel gegeven, en ik vermoed dat dat wel eens hetzelfde is met deze prent, ook deze zal ik waarschijnlijk beter gaan vinden bij een tweede en zelfs derde kijkbeurt.
Daarom ook dezelfde score als de beroemde film van Kubrick.
Aardig weetje bij deze film: regisseur Duncan Jones is de zoon van niemand minder dan David Bowie en kreeg bij z'n geboorte de naam Zowie Bowie mee.
major malfunction